søndag 5. juni 2011

Test av Smart Lipo - laserfettsuging

I disse dager går vi inn i den beryktede bikinisesongen, og jeg er IKKE klar!! Etter røykeslutt for halvannet år siden, har kiloene virkelig lagt seg på sidebena. Det var da jeg ramlet over informasjon om Smart Lipo - egentlig først på en svensk nettside - men det er mange klinikker som utfører dette i Norge også. Smart Lipo er fettsuging på godt norsk. Det er bare det at de ikke suger ut fettet, de bare ødelegger det med laser. Også skal kroppen ordne opp selv. Fordelen med dette (i følge reklamen) er at man bare behøver lokalbedøvelse og ikke full narkose, det er kort tilhelingstid, gir ingen blåmerker eller hevelser i noen særlig grad osv osv. Siden jeg ikke har trent nevneverdig i år (!) og er alt for glad i både mat og sjokolade, tenkte jeg - hvorfor ikke? Hvis dette kan få vekk røykefettet? Vi tester!!

Her ser du reklamebilder for Smart Lipo: http://www.google.com/search?q=smartlipo&hl=no&biw=1659&bih=858&site=webhp&prmd=ivnsfd&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ei=bv7rTdSsHMTusgaNpPXnCg&sqi=2&ved=0CFsQsAQ

Informasjon om Smart Lipo: http://www.plastikkirurgi.nu/smartlipo-laserfettsuging-laserfettfjerning

Det er mange klinikker som utfører dette, jeg besøkte Oslo Hudpleieklinikk på Frogner i Oslo. Jeg ringte den ene uken og fikk time neste. Jeg bestilte "midje foran og bak" og dette skulle koste kr 24 000,- (merk: prisene økte 1. juni så det koster mer nå). OK. Jeg reiser inn til Oslo og melder min ankomst i et fancy lokale med hyggelige medarbeidere. Legen som skal behandle meg er vietnamesisk tror jeg, men virker veldig flink. Da jeg forklarer hva jeg vil ha fjernet, innebærer dette en mye større behandling enn det jeg har bestilt. Resultatet av det er at jeg pådrar meg kostnader på kr 22 000,- til - og da har jeg fått kr 12 000,- i rabatt!!!! Ikke noe billig moro dette her, altså!!

Vel vel. Først blir jeg tegnet opp og det er greit. Inngrepet skal utføres med lokalbedøvelse og vi starter med magen. Lokalbedøvelse settes i navlen og det svir! Legen blir veldig usikker og sier: "Gjør DETTE vondt?!?!" Jeg syntes jo egentlig det og begynner å få bange anelser. Deretter føres en lang stav med mer bedøvelse inn i magefettet, legen stikker frem og tilbake og jeg synes dette er helt forferdelig vondt. Og da har vi ikke engang startet med laseren!! For å gjøre en lang historie kort: DETTE GJORDE J..VLIG VONDT!!! Lokalbedøvelse er bare lureri etter min mening, og jeg fikk over dobbelt så mye bedøvelse som var vanlig å gi.... Men jeg må si at magen var desidert vondest. Håndtak og BH-valker som jeg også behandlet, var ikke like smertefullt - men fortsatt veldig vondt etter min mening. Jeg skal ALDRI gjøre dette igjen. ALDRI!!! Nå har det gått en veldig kort uke, og jeg ser at håndtakene er blitt litt "javnere", men i cm har jeg bare økt. Resultatene lar vente på seg, det tar 4 - 16 UKER før man ser det endelige resultatet. Så der gikk den bikinisesongen rett til helvete på første klasse..

17 kommentarer:

  1. Det har nå gått ett par måneder siden du gjorde det. Hvordan vises resultatene nå?

    Jeg var selv på samme sted i dag for konsultasjon på "love-handles" og ridebukselår. Jeg skal ringe tilbake for å avtale dag å gjøre det på.

    SvarSlett
  2. Vel.. Først vil jeg si at rekonvalesenstiden de opererer med på to dager er bare tull. Man har ingen vanskeligheter med å utføre de fleste aktiviteter umiddelbart etter inngrepet. Jeg kjørte bil hjem. MEN jeg hadde veldig vondt der de gikk inn ved navlen i laaang tid etterpå. Det strammet skikkelig. Det er faktisk fortsatt litt ømt der av og til. De andre stedene de gikk inn, var det ikke vondt etterpå i det hele tatt. Klødde litt når det grodde bare. Når det gjelder RESULTATET må jeg si at jeg er skikkelig skuffet. "Håndtakene" er så vidt jeg kan måle meg til, ikke minsket en centimeter. BH-valkene er nå blitt hengevalker, og det ser ikke ut!! Magen kan jeg heller ikke se noen forskjell på. Midjemålet er det samme og klærne er akkurat like trange :-( Jeg kan ikke si at jeg synes dette virker i det hele tatt. Fettsmeltemaskinen virker jo faktisk mye bedre, og koster en brøkdel!!! Jeg har tenkt å klare for om mulig å få refundert noen av pengene, men jeg må vel vente til de 16 ukene har gått.. Min anbefaling: Bruk pengene dine på noe annet.

    SvarSlett
  3. mener du virkelig at hele greia er bare tull?
    jeg har googlet så mye, og eneste jeg har funnet som gir tilbakemelding er deg.
    Vet du om andre som har gjort det som er misfornøyde, evt. motsatt? Jeg vil gjerne vite så mye som mulig...

    Legen (samme som deg) fortalte meg at fordelen med meg er at jeg er veldig slank i hele kroppen bortsett fra disse partiene med fettansamlinger. Han mente at mine steder er de stedene som viser best resultat, men at jeg først ville se det etter ca 6 måneder.

    SvarSlett
  4. Hei!
    Mitt navn er Karim Sayed, og jeg er lege på Smartlipoklinikken i Oslo (som også er Oslo Hudpleieklinikk, altså klinikken som er omtalt i dette blogginlegget).
    Jeg vil først og fremst beklage at du har hatt en negativ erfaring med Smartlipo.
    Slik du beskriver din opplevelse høres det ikke særlig bra ut.
    Dette er før min tid på klinikken, så jeg kjenner ikke til ditt spesifikke inngrep, det vil jeg understreke, men uansett, slik skal det ikke være.

    Vi har meget gode resultater med Smartlipo, og lite problem med smerter (vi gir både førbehandling med smertestillende samt beroligende tabletter, lokalbedøvelse og legger en veneflon så man kan gi intravenøs smertestillende ved evt behov, noe som sjeldent trengs). Det høres ut som at det er selve bedøvelsen du synes var vond siden du skriver at det ikke var begynt med laseren enda. Dette kan man lett gjøre noe med med intravenøs medisin, noe vi en gang iblant altså benytter, nettopp om man synes at det å få lokalbedøvelsen er ømt.

    Når det gjelder effekt er dette avhengig av område, hud, osv men vi får generelt som sagt veldig gode resultater og veldig tydelig forskjell. Vi tar alltid før og etter-bilder så man sammenlikner på en kontrolltime etter ca tre måneder. Det jeg kan love er en stor forandring hos de aller fleste, og vi har fornøyde kunder.

    Jeg vil veldig gjerne se deg på en konsultasjon slik at vi sammen kan vurdere dette og evt hva vi skal gjøre, og vil veldig gjerne at du skal bli fornøyd. Mail meg gjerne på dr.karim.sayed@gmail.com så kan vi avtale, om du vil.

    Vh Karim Sayed, lege, Smartlipoklinikken.

    SvarSlett
  5. Dette er ikke min erfaring. Jeg har fått kjempe bra resultater. Jeg føler at de er profesjonelle og flinke. Jeg opererte flankene mine for 5 mnd siden. Jeg var litt øm i ca 3 uker, men aldri noen noen store smerter. Selve inngrepet var helt smertefritt. Personalet og legen var veldig opptatt av at jeg følte meg helt trygg under hele prosessen. Jeg kan på det varmeste anbefale SmartLipoklinikken til alle som tenker å gjøre det samme.

    SvarSlett
  6. Jeg har nettopp utført SmartLipo øvre/ nedre mage samt flanker på SmartLipo klinikken på Colosseum Senter. Jeg er svært fornøyd. Inngrepet jeg skulle ta er relativt stort og jeg grudde meg noe. Jeg ble møtt av sykepleier Thea som møtte meg med varme, god informasjon og trygghet.Lokalet er lyst, varmt og rent med en dempet stemning som beroliget meg ytterligere. Lege Karim Sayed brukte god tid på å forklare hva jeg skulle gjennom de neste 2 timene. Han passet hele tiden på at jeg var godt smertelindret, lå komfortabelt og ikke kjedet meg. Timene på benken gikk fort. Det var lite smerter forbundet med inngrepet. Bedøvelsen smerter litt og det kom et au innimellom men ikke mer enn jeg var informert om. Etter inngrepet er det anbefalt at jeg går med korsett hele døgnet i 14 dager deretter ytterligere 14 dager halve døgnet. Det er for at resultatet skal bli bra. Jeg gikk rett på jobb etter inngrepet. Jeg var øm og kunne med fordel vært hjemme. Fortsatt er jeg litt øm 5 dager etter inngrepet, men blir stadig bedre. Jeg ser allerede smalere midje og kan glede meg over at den prosessen fortsetter minst 3 måneder til. Jeg er blitt kontaktet av klinikken for å høre hvordan det går med meg. Jeg må si at min opplevelse med klinikken, personalet og utførelsen av inngrepet er udelt positiv. Jeg anbefaler dere på det varmeste.

    SvarSlett
  7. Hei, jeg ønsker å legge ut noe en bekjent av meg har skrevet om hennes opplevelse av SmartLipo, hun ønsker å være anonym...


    Jeg har nylig foretatt en forholdsvis stor behandling av mage; Nedre og øvre, samt begge flankene hos SmartLipo klinikken, med Dr. Karim Sayed som behandlende lege.

    Jeg kjenner meg overhodet ikke igjen i beskrivelsen ovenfor. Jeg ble, på operasjonsdagen, mottatt meget godt og fikk smertestillende av sykepleier. Deretter fikk jeg mer enn nok smertestillende under selve inngrepet, som selvfølgelig var noe ubehagelig (klart det er det, når noen "roter" rundt under huden din på magen), men det gjorde ikke vondt i den grad det her ovenfor er beskrevet.

    Jeg fikk god hjelp til å ta på meg kompresjonstøyet og jeg hadde selvfølgelig ordnet med noen som kunne hente meg. Operasjonen foregikk på en tirsdag og jeg var i full jobb dagen etter. Jeg hadde ikke behov for smertestillende utover noen paracet i 1-2 dager.

    Allerede etter noen dager kunne jeg se stor forskjell, tross at jeg var noe hoven. Å bruke kompresjonstøyet i henhold til rådene klinikken gir deg, er helt avgjørende, og noe jeg fulgte til punkt og prikke. Noe stikk merket jeg også, men så er det tross alt veldig mye som skal gro innvendig, så det overrasket meg slett ikke. Det er jo tross alt snakk om et stort behandlet område, så man kan neppe forvente noe annet.

    Det har nå gått 4 måneder siden min operasjon, og jeg er storfornøyd. Som fortalt fra klinikken på forhånd, så visste jeg at resultatet ikke ville komme over natten, men gradvis. Noe jeg og har sett at det har gjort. Og, uten at jeg har kompetanse til å uttale meg om det, så vil jeg og tenke at det er bra det skjer gradvis, all den tid jeg har en hud som og skal tilpasse seg sin nye størrelse.

    Min erfaring er at dette er den helt klart beste metoden, når alternativet er fettsuging, med alle de større komplikasjonene det innebærer. Jeg har to små snitt (må lete for å finne de) på magen, som forteller om det jeg har vært gjennom. Inngrepet utløste ingen sykemelding, jeg kunne gå på jobb som normalt, og 4 uker etter inngrepet kunne jeg storkose meg i Syden med ny bikini uten å være flau for å gå på stranden med hengemage etter tre svangerskap.

    Dette inngrepet er sikkert ikke for alle, som så mye er her i verden ikke er for alle, men jeg tenker at dersom du trener og har et bevisst forhold til godt kosthold og god helse, og ikke klarer å få bort "bulken" på magen, så vil dette være et supert alternativ, med lite komplikasjoner og liten risiko.

    Jeg anbefaler SmartLipo klinikken på det sterkeste, fordi min erfaring er eksplisitt god og resultatet enda bedre..

    SvarSlett
  8. Jeg var på SmartLipo selv for 11 mnd siden på hele magen og haken og jeg angrer veldig! Magen min er ujevn med hele navel området som buler ut, noe som ser helt unaturlig ut. Tårene mine kom også ganske fort når han rota rundt med stanga som deler ut bedøvelse. Han var hardhendt, lite forståelsesfull og jeg fikk lite hjelp til å få på kompressjobsplagget etterpå.

    De var ikke å få tak i på tlf, glemte oppfølgingstimer eller kansellerte uten grunn gjentatte ganger, og prøvde å prakke på meg ekstra oppsteammende behandlinger som de mente jeg MÅTTE ta i tillegg (750 spenn per omgang som jeg måtte dekke) Dette er den verste klinikken jeg har vært på og jeg kan fremdeles ikke vise fram magen min!

    De selv ser ikke noe galt og mener det er "bra nok" De var raske til å ta penga, behandle å så kaste en på dør med elendig oppfølging, vanskelig få tak i, direkte nedlatende, frekk og kunne ikke drite mer i hvordan resultatet ble. Etter mye pes må jeg nå gå til noen andre og korrigere deres feil.

    Det ENESTE som er bra med laser fettsuging er at det strammer opp huden ,bortsett fra det INGENTING! Jeg kommer til å ta fremtidige behandlinger på en annen klinikk med tradisjonell fettsuging. Hadde jeg lest deres facebook side først hadde jeg aldri gått til de, for der skriver folk det samme jeg har opplevd, 99% hat innlegg.

    SvarSlett
    Svar
    1. Dårlig erfaring med Klinikk Kontura/Smartlipo klinikken
      Jeg er sjokkert over å lese innlegget ditt, det er akkurat den erfaringen jeg har også med denne legen. Jeg har også snakket med enda en dame som forteller akkurat det samme. Jeg jobber selv i helsevesenet, og vet at det ikke er slik det skal være og ikke slik man skal behandles som kunde.
      Nå har Smartlipo klinikken endret navn til Klinikk Kontura på grunn av så mye dårlig omtale og mange dårlige erfaringer. Klinikk kontura drives av en Pakistansk mann med Dansk opprinnelse, og han er ikke særlig hyggelig. Jeg ble operert der for seks måneder siden, og jeg føler meg ødelagt og lurt. Jeg tørr aldri og vise meg i bikini igjen, før jeg får magen fikset. En lege fra Colosseum klinikken sa at det er det værste han har sett, og nå må jeg ut med 35 000,- kroner for å få det fikset. Ikke la dere lure av denne mannen!!! Gå til en større klinikk med lang erfaring. Han er ikke en gang ferdig utdanet kirurg, enda han reklamerer med å være spesialist. Denne mannen bør stoppes! Hilsen skuffet og ødelagt 46 åring.

      Slett
    2. Jeg kan ikke gjenkjenne det du skriver om i kommentaren din her. Jeg ble første gangen behandlet hos daværende lege hos Smartlipoklinikken. Hun som var daglig leder på den tiden, lovet meg en hel masse, gav meg urealistiske forventninger. Resultatet ble ikke bra og jeg kjente jeg var lei og frustrert.. Etter å ha tatt kontakt på nytt med klinikken, har den legen du referer til i din kommentar gitt meg uvurderlig god hjelp i ettertid og er fornøyd. Denne legen var forståelsesfull og klarttalende om hva jeg skulle forvente av resultater, både underveis i prosessen og det endelige resultatet. Jeg følte meg godt vare på og det var til og med helt kostnadsfritt. Dette var virkelig en annen opplevelse enn det var med den forrige legen.

      Slett
    3. Hei!

      Jeg ble operert hos Klinikk Kontura av den legen du referere til i begynnelsen av august. Jeg så dette innlegget (av bioingeniør) like før min operasjon og stresset litt. Jeg ringte in til Klinikken og forklarte hva jeg hadde lest her på nettsiden. Sykepleieren som hadde meg til konsultasjon var kjempe hyggelig og forklarte at Klinikken har skiftet navn pga nye eiere og at de hadde gjort en utskiftning i personalet. Jeg valgte å komme til den planlagte operasjonen og må si at jeg sitter kun igjen med positive minner. Sykepleieren som hadde meg til konsultasjon og kirurgen var imøtekommende og profesjonelle. Det var litt ubehageligt med bedøvelsen, men selve operasjonen syntes jeg selv var smertefri og gikk kjempe fint. Jeg var litt stiv og støl i en ukes tid etter operasjonen, men klarte fint å dra på jobb dagen etter. Det er nå ca 2 uker siden min operasjon og jeg er kjempefornøyd så langt. En stor grunn til at jeg skriver dette innlegget er fordi jeg selv driver en liten klinikk og syntes det er urettferdig at en Klinikk som har så hyggelige mennesker skal bli hengt ut på dette viset. Hilsen en takknemlig og fornøyd pasient.

      Slett
    4. Vi vil gjøre oppmerksom på at innlegget fra «Bioingenør» i denne bloggen er et falskt innlegg skrevet av en person som ønsker å skade klinikken. Vi har undersøkt nøye i våre arkiver og vi har ikke hatt noen pasienter som passer til beskrivelsen. Vi behandler våre kunder anstendig og har mange fornøyde kunder.

      På grunn av dette er en alvorlig falsk anklage, så har vi engasjert advokat som er i dialog med Google og andre miljøer for å avdekke bloggeier. Vi regner med at vi i løpet av kort tid vil avdekke bloggeier og vi vil da ta saken videre rettslig med krav om skade erstatning.

      Vi håper at de som leser denne bloggen vil se på alle de andre positive omtalene i andre blogger og også ta kontakt med klinikken hvis det er noen spørsmål.

      Slett
  9. Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.

    SvarSlett
  10. Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.

    SvarSlett
  11. Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.

    SvarSlett
  12. Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.

    SvarSlett
  13. Det beste klinikken. Personalet og kirurgen er fantastiske.
    Kunne tenke meg igjen å gå til dem uten å tvile . Kommunikasjon, ærlighet, omsorg alt var perfekt.
    ������

    SvarSlett